دستگاه تصفیه روغن سوخته موتور برای تصفیه روغن هیدرولیک و ژنراتور

دستگاه تصفیه روغن مناسب برای جداسازی انواع میعانات از روغن موتور بهترین روش برای تصفیه روغن ، تصفیه به روش تقطیری است که در خاورمیانه جز برترین روش شناخته شده است که از آن بنام روش تین فیلم نیز یاد میشود

دستگاه تصفیه روغن سوخته موتور برای تصفیه روغن هیدرولیک و ژنراتور

دستگاه تصفیه روغن مناسب برای جداسازی انواع میعانات از روغن موتور بهترین روش برای تصفیه روغن ، تصفیه به روش تقطیری است که در خاورمیانه جز برترین روش شناخته شده است که از آن بنام روش تین فیلم نیز یاد میشود

دستگاه تصفیه روغن مناسب برای جداسازی انواع میعانات از روغن موتور
بهترین روش برای تصفیه روغن ، تصفیه به روش تقطیری است که در خاورمیانه جز برترین روش شناخته شده است که از آن بنام روش تین فیلم نیز یاد میشود

  • ۰
  • ۰

تقطیر خلاuum آب و سوختهای سبک.
رویکرد اول عملکرد استخراج حلال را در نظر گرفت که به دو زیرعامل تقسیم شد. استخراج تک حلال و استخراج حلال چندکاره بوتانول 38٪ ، پروپانول 37٪ و بوتانون 25٪ برای تشکیل یک حلال کامپوزیت مورد استفاده قرار گرفتند

سپس با نسبت روغن (حلال کامپوزیت) 1: 2 ، 1: 3

، با روغن مخلوط شد. و 1: 4 به ترتیب. لجن بدست آمده پس از 12 ساعت جدا شد. حلالها با تقطیر در خلا و مواد باقی مانده به عنوان محصولات مورد نیاز به طور کامل تجزیه و تحلیل شدند. رویکرد دوم شامل مخلوط کردن ماده اولیه و اسید سولفوریک با نسبت 10: 1 (روغن: اسید)

در دمای 60 درجه سانتیگراد بود. این ماده اسیدی با سود سوزآور محلول 20٪ خنثی و فیلتر شد تا رسوب حاصل از خنثی سازی از بین برود. با استفاده از فیلتراسیون ، مایعات شفاف حاوی محصول مورد نیاز تجزیه و تحلیل شد.

 

به منظور جمع آوری داده های محصولات

 

با توجه به دو روش مختلف مهندسی فرآیند شیمیایی ، نمونه ها برای آزمایش و تأیید نتایج به آزمایشگاه های PCSIR مجتمع کراچی ارسال شدند.

4. نتایج و بحث
4.1 فلش پوینت
نقاط فلاش نمونه ها توسط دستگاه نقطه باز فنجان با استفاده از ASTM D97 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یک لیوان حاوی 10 میلی لیتر نمونه بر روی مشعل Bunsen ، که مجهز به دماسنج بود ، قرار داده شد. یک منبع شعله در فواصل زمانی آورده شد تا دمایی را که در آن فلاش در سطح نمونه ظاهر می شود ، در حالی که روغن روان در لیوان گرم می شود ، تعیین کرد.

 

نقطه اشتعال روغن

 

روغن تازه 200 درجه سانتیگراد است ، برای نقطه اشتعال روغن موتور استفاده شده 120 درجه سانتیگراد است ، در استخراج با روش تصفیه حلال کامپوزیت نقطه اشتعال 150 درجه سانتیگراد ، استخراج توسط تیمار تک حلال 130 درجه سانتیگراد و روش تصفیه اسید است نقطه اشتعال 180 درجه سانتیگراد است

که در شکل 2 نشان داده شده است. کاهش مقدار نقطه اشتعال روغن موتور استفاده شده به دلیل وجود سوخت های سبک است [9]. با این حال ، نقطه اشتعال استخراج توسط حلال کامپوزیت و تیمار اسیدی مناسب است.


 
اثر تصفیه در نقطه اشتعال.


4.2 وزن مخصوص
وزن مخصوص نمونه های روغن تصفیه شده توسط هیدرومتر دیجیتال Thermo-Hygro مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. وزن مخصوص روغن موتور تازه 0.90 بود ، در حالی که وزن مخصوص روغن موتور استفاده شده 0.93 بود. نتیجه وزن مخصوص تیمار استخراج با حلال کامپوزیت 0.88 ، وزن مخصوص تیمار استخراج با یک حلال منفرد 0.858

 

وزن مخصوص تیمار اسید 0.909 است

که در شکل 3 نشان داده شده است. ما دریافتیم که مقدار وزن مخصوص روغن موتور استفاده شده بیشتر به روغن بازیافتی با روش های مختلف اختصاص دارد. بسته به ماهیت و نوع آلودگی ها می تواند کمتر یا بیشتر از روغن موتور تازه باشد [11].


 
اثر پالایش بر وزن مخصوص ویسکوزیته


گرانروی جنبشی روغن موتور استفاده شده می تواند به دلیل اکسیداسیون یا آلودگی افزایش یابد ، در حالی که ممکن است به دلیل رقت با سوخت های سبک (گازوئیل یا بنزین) نیز کاهش یابد [8]. گرانروی روغن روغن تازه 90 cP ، روغن موتور استفاده شده 120 cP است که وجود آلودگی در روغن موتور استفاده شده را نشان می دهد ،

 

مقادیر ویسکوزیته روغن موتور تصفیه شده

با روش حلال کامپوزیت ، روش حلال منفرد و روش تصفیه اسید 94 cp ، به ترتیب 98 cP و 92 cP. شکل 4 نشان می دهد که روغن استفاده شده به دلیل آلودگی از گرانروی بالایی برخوردار است. روش اسید درمانی نسبت به سایرین مزیت دارد.

تصفیه مجدد روغن موتور استفاده شده
همچنین نگاه کنید به: روغن موتور: روغن موتور تصفیه مجدد
تصفیه مجدد روغن دست دوم فرآیند بازیابی روغن استفاده شده به روغن جدید با حذف ناخالصی های شیمیایی ، فلزات سنگین و آلودگی است. [2] روغن صنعتی و اتومبیل دست دوم در پالایشگاه های مجدد بازیافت می شود.

 

روغن مورد استفاده ابتدا برای تعیین مناسب بودن برای تصفیه مجدد آزمایش می شود و پس از آن آبگیری می شود و قبل از انتشار در محیط ، مقطر آب تصفیه می شود.

کمبود آب همچنین سوخت سبک باقیمانده را که می تواند برای تأمین انرژی پالایشگاه استفاده شود ، از بین می برد و علاوه بر این اتیلن گلیکول را برای استفاده مجدد در ضد یخ بازیافت شده ضبط می کند.

در مرحله بعد ، سوخت صنعتی از روغن استفاده شده جدا شده و سپس تقطیر با خلا ، برش روغن (یعنی کسری که برای استفاده مجدد به عنوان روغن روان کننده مناسب است) را از بین می برد

 

یک روغن سنگین حاوی  روغن استفاده شده

و سایر محصولات جانبی مانند مواد افزودنی آسفالت را از بین می برد . برش لوب بعدی برای از بین بردن پلیمرهای باقیمانده و سایر ترکیبات شیمیایی ، هیدروژناسیون کاتالیستی یا هیدروژناسیون کاتالیزوری انجام می شود و برای پایداری بیشتر زنجیره های کربن اشباع شده با هیدروژن را اشباع می کند.

جداسازی نهایی روغن ، یا تقسیم ، روغن را به سه درجه روغن مختلف تقسیم می کند: روان کننده های ویسکوزیته سبک مناسب برای کاربردهای روانکاری عمومی ، روان کننده های با ویسکوزیته کم برای کاربردهای خودرو و صنعتی و روان کننده های ویسکوزیته بالا برای کاربردهای سنگین. از روغن تولید شده در این مرحله به عنوان روغن پایه تصفیه شده مجدد (RRBL) یاد می شود.

https://www.mdpi.com/energies/energies-06-01023/article_deploy/html/images/energies-06-01023-g002.png

مرحله آخر ترکیب مواد افزودنی خریدار روغن سوخته در قم در این سه درجه فرآورده های روغنی برای تولید محصولات نهایی با مواد شوینده و ضد اصطکاک مناسب است. سپس هر محصول مجدداً از نظر کیفیت و خلوص قبل از عرضه برای فروش در معرض آزمایش قرار می گیرد. [6] [7] [8]

اما نمی توانید به سادگی این نسبت ها را مقایسه کنید و نتیجه بگیرید که تصفیه از نفت خام بسیار ناکارآمد است. پالایش نفت خام مقدار زیادی سوخت تولید می کند. در زیر مقایسه تصفیه از روغن موتور استفاده شده و پالایش از نفت خام است.

تصفیه مجدد یک واحد روغن موتور استفاده شده:

 

  • ۰۰/۰۱/۰۵
  • ارسلان احدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی