دستگاه تصفیه روغن سوخته موتور برای تصفیه روغن هیدرولیک و ژنراتور

دستگاه تصفیه روغن مناسب برای جداسازی انواع میعانات از روغن موتور بهترین روش برای تصفیه روغن ، تصفیه به روش تقطیری است که در خاورمیانه جز برترین روش شناخته شده است که از آن بنام روش تین فیلم نیز یاد میشود

دستگاه تصفیه روغن سوخته موتور برای تصفیه روغن هیدرولیک و ژنراتور

دستگاه تصفیه روغن مناسب برای جداسازی انواع میعانات از روغن موتور بهترین روش برای تصفیه روغن ، تصفیه به روش تقطیری است که در خاورمیانه جز برترین روش شناخته شده است که از آن بنام روش تین فیلم نیز یاد میشود

دستگاه تصفیه روغن مناسب برای جداسازی انواع میعانات از روغن موتور
بهترین روش برای تصفیه روغن ، تصفیه به روش تقطیری است که در خاورمیانه جز برترین روش شناخته شده است که از آن بنام روش تین فیلم نیز یاد میشود

  • ۰
  • ۰

خریدار روغن سوخته شهر اصفهان

خرید روغن سوخته

نشان داده شده است که ترکیب آسفالت بازیافت شده با UFO کیفیت عملکرد ترکیبات حاصل را بهبود می بخشد زیرا اسید های چرب موجود در UFO به عنوان ماده منسجمی عمل می کند ، باعث کاهش ویسکوزیته بالای چسب های بازیافتی پیر ، تسهیل اختلاط همگن و کاهش کشش سطحی چسب دانه و پوشش داده شده ، هنگامی که با مواد روسازی جدید ترکیب می شود (Huh 2012). سایر ارزیابی های گذشته از عملکرد چسب خرید روغن سوخته  (Asli و همکاران 2012 ، زرگر و همکاران 2012) نشان داد که افزودن وزنی به میزان 3-4٪ از یوفو نتایج ویسکوزیته مشابهی را در مقایسه با ماده اصلی قیر نشان می دهد. همچنین گزارش شده است که استفاده از روغن نباتی سفتی مخلوط پیری را کاهش می دهد (بیلی و فیلیپس 2010).

 با استفاده از سایر چسب های آسفالتی

از منابع دیگر ، تأثیر مواد افزودنی پلیمری بر خصوصیات رئولوژیکی مواد آسفالتی ترینیداد را نمی توان تعمیم داد و باید به عنوان یک رابطه روشن بین تفاوت در کیفیت آسفالت (ترکیبات مختلف) به طور مستقل مورد بررسی قرار گیرد. از منابع مختلف و در نتیجه کیفیت عملکرد اتصال دهنده ها وجود دارد. مواد آسفالتی با مشخصات یکسان اغلب می توانند پیاده روهایی با خصوصیات مختلف فیزیکی ، عملکرد و قابلیت سرویس دهی تولید کنند (Oyenkunle 2006 ، Oyenkunle 2007 ، Mohamed et al. 2016). TLA یک ماده آسفالتی با ترکیب منحصر به فرد است که در مقایسه با سایر قیرهای تصفیه خانه مانند TPB دارای محتوای آسفالتین به طور قابل توجهی بالاتر است. TLA حاوی رس کائولینیتی است که در TPB و سایر قیرهای تصفیه خانه وجود ندارد.

نشان داده شده است که این تفاوتهای ترکیبی بر جریان ، خصوصیات کلوئیدی و خصوصیات رئولوژیکی سیستمهای آسفالتی تأثیر می گذارد که در نهایت بر ویژگیهای عملکرد آنها تأثیر می گذارد. یک بررسی ادبی نشان می دهد که مطالعات قبلی اندازه گیری تأثیر UFO بر خصوصیات رئولوژیکی مواد آسفالتی TLA و TPB ، بومی ترینیداد و توباگو ، محدود بودن ثابت شده است.

 مواد آسفالتی اصلاح شده

با مواد افزودنی پلیمری ، برخی از مشکلات مرتبط با آن وجود دارد. مواد آسفالتی اصلاح شده با پلیمر با افزایش مقادیر هیدروکربن های معطر چند حلقه ای (PAH) که در آب طوفان شسته می شوند و باعث آلودگی بدن می شوند ، ارتباط دارند. PAH ها از بیش از صد ترکیب آلی با دو یا چند حلقه معطر تشکیل شده است که به صورت مخلوط با یکدیگر ظاهر می شوند. آنها می توانند با سوزاندن ناقص مواد حاوی کربن متمرکز شوند. منابع شامل لاستیک و آسفالت در حال خرد شدن است. مواد روسازی جاده و مهر و موم های پارکینگ می توانند مقدار قابل توجهی PAH را از طریق آب طوفانی که می تواند برای حیوانات آبزی سمی باشد ، به راه های آبی کمک کنند (Wright et al. 2009). ارزیابی 2006 از PAHS در روغنهای سرخ کردنی نشان داد که هم قبل و هم پس از سرخ کردن ،  غلظت بنزوآ پیرن در روغنهای خوراکی از کمی تا 0.7 ppb متغیر است ، بسیار کمتر از حد 2 ppb برای PAH ها در غذاهایی که اخیراً توسط جامعه اروپا پیشنهاد شده است ( پورکارو و همکاران 2006). تحقیقات نشان داد که نمونه های لاستیک خرده مورد تجزیه و تحلیل دارای سطح بالایی از PAH و روی بودند (Marsili و همکاران 2015).

 به دنبال پر کردن خلا

تحقیق در مورد تأثیر UFO بر خواص رئولوژیکی مواد آسفالتی TLA و TPB بومی ترینیداد و توباگو است و از این رو پتانسیل آن را به عنوان وسیله ای جذاب برای محیط زیست برای استفاده مجدد از مواد زاید / خطرناک بشقاب پرنده های محلی ارزیابی می کند.

تجربی
منابع مواد
یک گالن روغن سرخ کردنی استفاده شده (UFO) از یک رستوران تجاری در ترینیداد جنوبی بدست آمد. آسفالت دریاچه ترینیداد (TLA) و قیر نفت ترینیداد (TPB) به ترتیب از شرکت دریاچه آسفالت ترینیداد و توباگو و شرکت نفت ترینیداد و توباگو محدود تهیه شده اند.

تهیه نمونه
قوطی های آلومینیومی تقریباً 500 سانتی متر مکعب با 250-260 گرم آسفالت پر شده و در یک بخاری ترموالکتریک قرار می گیرند Thermo Scientific Precision (مدل 6555) که در آن دما به 200 درجه سانتیگراد رسیده است. سپس یک میکسر برشی بالا IKA (مدل RW20D) در قوطی غوطه ور شد و روی 3000 دور در دقیقه تنظیم شد. در حالیکه سیستم در دمای 200 ± 1 درجه سانتیگراد نگهداری می شود ، بشقاب پرنده به تدریج اضافه می شود. هر مخلوط TLA-UFO و TPB-UFO از 0 ، 2 ، 4 ، 6 ، 8 و 10٪ از بشقاب پرنده ها تشکیل شده است. در پایان مخلوط کردن ، هر مخلوط به قوطی های مختلفی تقسیم شده ، به دستگاه خشک کننده منتقل شده و در شرایط ساکن و در محیط عاری از اکسیژن ذخیره می شود. پس از 24 ساعت دوره پخت ، قوطی ها خارج شده و با استفاده از میکسر برشی بالا مخلوط شده و مخلوط های مذاب برای آزمایش رئولوژیکی بعدی درون مهر حلقه ای به قطر 25 میلی متر و ضخامت 1 میلی متر ریخته شدند. قبل از آزمایش ، نمونه ها در دمای اتاق خنک شده و در فریزر Fisher Isotemp در دمای 20 − نگهداری شدند.

اندازه گیری رئولوژیکی
خصوصیات رئولوژیکی مخلوط های مختلف آسفالت با استفاده از دستگاه اندازه گیری برش دینامیکی نوسانی (ATS RheoSystems) که در حوزه خطی تحت کنترل فشار کار می کند ، مورد مطالعه قرار گرفت. هندسه های آزمایش pl.

درمان اولتراسونیک پیشنهاد می شود تا حدی ترکیبات سمی را از روغن موتور استفاده شده حذف کنید. آلاینده هایی که لازم است از روغن حذف شوند عبارتند از: فلزات سنگین ، هیدروکربن های کلر ، بنزن ، تولوئن ، اتیل بنزن ، زایلن ها ، ترکیبات پلی آروماتیک [9].

 

تابش فراصوت به طور گسترده ای

در فن آوری های تمیز کردن محیط زیست برای تخریب بسیاری از ترکیبات سمی در خاک و آب های آلوده استفاده می شود. همچنین اثبات شد که تأثیر مثبتی در به روزرسانی و بازیابی سوخت های فسیلی دارد. قرار است واکنش زنجیره ای رادیکال آزاد واکنش غالب باشد که باعث ایجاد اثرات در این سیستم ها می شود. تابش اولتراسونیک توانایی آغاز و تقویت تشکیل رادیکال های آزاد از هیدروکربن ها را دارد. بنابراین می توان تصور کرد که تابش فراصوت به طور موثری مواد مضر را از روغن استفاده شده حذف یا تخریب می کند. در مورد اثر اثبات شده از نظر فنی و اقتصادی ، از فرآیند تابش اولتراسونیک با کمک مواد شیمیایی می توان نه تنها به عنوان مرحله قبل از تصفیه روغن موتور استفاده شده استفاده کرد [10].

تصفیه جاذب نیز یک روش ویژه جذاب

برای بهبود کیفیت روغن موتور استفاده شده است ، که به شما اجازه می دهد در همان زمان محتوای گوگرد ، نیتروژن و ترکیبات پلی آروماتیک را برای دستیابی به استانداردهای کیفیت مدرن کاهش دهید. اجرای بهینه فرآیند ، یک تیمار جذب انتخابی است که در شرایط معتدل در دمای متوسط ​​و فشار جو انجام می شود. از مزایای این روش می توان به بازدهی بالا ، توانایی انجام فرآیند بدون مشارکت هیدروژن مولکولی در شرایط نسبتاً ملایم ، سادگی فناوری ، تجهیزات ، سرمایه کم و هزینه های عملیاتی و همچنین ایمنی اشاره کرد.

اگر می خواهیم موتور زباله را به روغن تمیز تغییر دهیم ، ابتدا باید بدانیم روغن موتور چیست. تعریف ویکی پدیا از روغن موتور این است که روغن موتور همان روغن موتور و روغن روان کننده است. همه ما می دانیم که ماشین یا ماشین آلات بزرگ برای کارکردن به روغن موتور احتیاج دارند. هنگامی که ما از روغن موتور استفاده می کنیم ، ممکن است روغن موتور تمیز با هوا ، رطوبت ، ضایعات فلز یا سایر ناخالصی ها مخلوط شود و سپس روغن موتور خالص کثیف شود. برای حفظ بهترین عملکرد خودرو یا ماشین آلات ، کاربر باید روغن موتور استفاده شده را تعویض کند.

 

با توجه به داده های آماری پیش بینی تقاضا و گزارش تجزیه و تحلیل برنامه ریزی استراتژیک سرمایه گذاری صنعت ساخت خودرو در چین که توسط موسسه تحقیقات صنعت چشم انداز منتشر شده است ، حجم فروش جهانی بازار خودرو در سال 2012 به 82.1664 میلیون رسیده است که روند رشد سالانه را نشان می دهد. در سال 2016 ، حجم فروش بازار جهانی خودرو از 90 میلیون نفر فراتر رفت و تا سال 2017 ، حجم فروش بازار جهانی خودرو به 96.8044 میلیون افزایش یافت که نسبت به سال گذشته 3.14 درصد افزایش داشت. متأثر از شرایط اقتصادی جهانی ، بازار جهانی خودرو در هوای سرد به سر می برد و روند هفت ساله رشد را خاتمه می دهد. در سال 2018 ، فروش جهانی بازار خودرو به 95.6 میلیون نفر رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 1.24 کاهش داشته است. در نیمه اول سال 2018 ، بازار جهانی عملکرد نسبتاً خوبی داشت و حرکت خاصی را حفظ کرد. مالکیت خودرو سال به سال در حال افزایش است ، به این معنی که تقاضا برای روغن موتور نیز سال به سال افزایش می یابد. هرچه بیشتر کاربران اتومبیل از روغن موتور استفاده کنند ، روغن موتور ضایعات بیشتری تولید می شود.

 روغن موتور زاید از کجا می آید؟

روغن موتور ضایعاتی از منابع مختلفی شامل خودتان ، فروشگاه های اتومبیل ، شرکت های تولیدی ، ایستگاه های تولید برق ، شرکت های تهویه مطبوع و شرکت های معدن / ذوب حاصل می شود.

روغن موتور زائد فقط کثیف می شود و فرسوده نمی شود. روغن موتور ضایعاتی عمدتا در فرآیند تعمیر و نگهداری و جداسازی قطعات خودرو و همچنین تولید و پردازش بنگاه های صنعتی تولید می شود. این یک روغن زاید معمولی در روغن معدنی ضایعات است. این ماده حاوی انواع مواد سمی و مضر مانند فلزات سنگین ، بنزن ، هیدروکربن های معطر چند حلقه ای و غیره است که باعث آلودگی آب و خاک می شود ، به محیط طبیعی زندگی موجودات آسیب می رساند و باعث اختلال عملکرد بیولوژیکی می شود. از طرف دیگر ، روغن موتور ضایعاتی مقدار بازیابی بالایی دارد که می تواند از طریق فن آوری مناسب بازسازی به روغن پایه ، مازوت و روغن دیزل بازسازی شود.

برای دفع روغن موتور زباله ، بهترین راه استفاده از دستگاه بازیافت روغن موتور برای تبدیل روغن موتور ضایعاتی به روغن تمیز مانند روغن پایه ، روغن سوخت و روغن دیزل است.

3. چگونه روغن موتور ضایعاتی را به درستی مدیریت کنیم؟

ذخیره خوب روغن زاید برای بازیافت روغن موتور بسیار مهم است. چرا مدیریت صحیح روغن پسماند موتور چنین مسئله مهمی است؟ این ضروری است زیرا روغن موتور زاید حاوی فلزات ، هیدروکربن های کلر دار و سایر ترکیبات آلی است ، از جمله بسیاری از آنها که توسط آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده به عنوان آلاینده های اولویت ذکر شده است. اگر روغن موتور زباله سو waste مدیریت شود ، اثرات آن بر محیط زیست مخرب خواهد بود. از آنجا که روغن موتور زباله در مقادیر زیادی تولید می شود ، تخمین می زند بیش از 1.5 میلیارد گالن در سال.

بیش از نیمی از رانندگان روغن موتور ضایعاتی خود را به تنهایی تغییر می دهند. بازیافت ضایعات روغن در اتومبیل ها ، کامیون ها ، موتور سیکلت ها ، قایق های تفریحی ، وسایل تفریحی یا مورس ها بسیار مهم است. اگر اتومبیل خود را به سرویس اتومبیل برسانید ، می توانید مطمئن باشید که روغن تعویض شده را دوباره بازیافت می کنند.

هر دو روغن ضایعات و روغن های ضروری از منابع ضروری هستند. روغن زائدی که به محل جمع آوری می آورید می تواند در محصولات جدید برای گرمایش یا تولید آسفالت بازیافت شود و یا در نیروگاه ها برای تولید برق استفاده شود. سوزاندن فقط دو گالن روغن زائد در نیروگاه می تواند برق کافی برای تأمین انرژی یک خانه متوسط ​​به مدت 24 ساعت تولید کند.

 روغن اتومبیل ، کامیون ، موتور سیکلت ، قایق ، وسیله تفریحی

یا ماشین چمن زنی خود را تعویض کردید ، حتماً آن را به دقت اداره کنید و روغن استفاده شده را به درستی کنترل کرده و بازیافت کنید. برای جلوگیری از آلودگی و صرفه جویی در مصرف انرژی ، و فردا ایمن تر و سالم تر ، این مراحل را برای تمیز کردن و تغییر روغن دنبال کنید.

 

به گفته تحلیلگران Kline & Company ، یک شرکت تحقیقاتی در بازار مستقر در پارسی پانی ، نیوجرسی ، در اروپا ، حدود 50 درصد روغن موتور دوباره تصفیه می شود ، به لطف مقررات مربوط به سال 1975 که در سال 2008 اصلاح شد. در آمریکای شمالی ، فقط حدود 10 تا 15 درصد روغن موتور دوباره تصفیه می شود. اما این داستان به آرامی در حال تغییر است زیرا شرکت های آمریکایی شروع به دیدن بازار جدید روغن روان کننده "سبز" کرده اند.

روغن موتور قدیمی چه اتفاقی می افتد؟

سازمان حفاظت محیط زیست ایالات متحده سعی کرده است با کمپین "شما آن را می ریزید ، می نوشید" خطر آلودگی غیرقانونی روغن موتور استفاده شده را برجسته می کند. آژانس تخمین می زند که روغن استفاده شده از تنها یک تغییر معمول روغن می تواند یک میلیون گالن آب شیرین را خراب کند - تأمین سالانه 50 نفر.

EPA همچنین پیشنهاد می کند که اگر هر قطره روغن قدیمی آنها در ایستگاه های خدمات و لوله های سریع ، محل های دفن زباله ، مراکز بازیافت یا فروشگاه های قطعات خودرو جمع شود ، تعویض روغن های آمریکایی به تنهایی می توانند روغن کافی برای 50 میلیون اتومبیل را بازیافت کنند.

(موسسه نفت آمریکا (API) وب سایتی را برای کمک به مصرف کنندگان در یافتن مراکز جمع آوری و بازیافت روغن موتور نگهداری می کند.)

ایستگاه های خدمات و مراکز سریع روانکاری

در حال حاضر روغن استفاده شده ای را که از مشتریان پرداخت می کنند بازیافت می کنند ، اما "بازیافت" معانی مختلفی دارد. یک مطالعه وزارت انرژی ایالات متحده (DOE) در سال 2005 تخمین زد که حدود 80 درصد از کل روغن جمع آوری شده برای بازیافت به عنوان سوخت صنعتی آسیاب ها ، دیگهای بخار ، کوره ها ، نیروگاه ها ، بخاری های فضایی و صنعت آسفالت سوزانده شد. بر اساس مطالعات منتشر شده در مجله بررسی شده توسط انجمن شیمی شیمی آمریکا ، این فرآیند به زندگی موتور روغن فرسوده یک عمر دوم می بخشد ، اما همچنین انتشار قابل توجهی از فلزات سنگین مانند سرب و روی ایجاد می کند.

جان وسلی ، مدیرعامل Wichita ، Universal Lubricants مستقر در کانزاس ، تولید کننده روغنهای تصفیه شده مجدد ECO ULTRA ، می گوید: این زباله و آلودگی غیر ضروری است ، وقتی روغن موتور استفاده شده بتواند دوباره روغن کاری موتور کند.

 

وی گفت: "هیچ دلیلی وجود ندارد که 200 میلیون گالن در زمین ریخته شود." "این رفتار بد مصرف کننده است و تجارت بدی است."

وسلی در مورد سوزاندن روغن بازیافت شده برای سوخت ، "بیشتر محصول آن مسیر را طی می کند اما پس از سوزاندن برای همیشه از بین می رود.

وسلی گفت: "بالاترین مقدار مجموعه روغن استفاده شده برای فرآیند تصفیه مجدد است." "به همین دلیل ما در تجارت هستیم. ما می خواهیم از نظر اکولوژیکی کار درستی انجام دهیم و انجام این کار نیز منفعت اقتصادی دارد. "

این منافع اقتصادی به شرکتهایی مانند Universal Lubricants اجازه می دهد روغنهای تصفیه شده مجددی تولید کنند که دارای گواهینامه های کیفیت موسسه نفت آمریکا و انجمن تولیدکنندگان اتومبیل آمریکا برای عملکرد در مناطقی مانند توانایی راه اندازی سرد ، کنترل زنگ زدگی ، سایش موتور و ویسکوزیته دمای بالا هستند.

این روغن ها نه تنها با همان استانداردهای روغن موتور "بکر" تایید شده اند ، بلکه قیمت خرده فروشی آنها نیز قابل مقایسه است.

روغن موتور قدیمی را به عنوان جدید خوب کنید

موتورهای احتراق داخلی از قطعات فلزی در حرکت مداوم ساخته شده اند. روغن موتور یک فیلم روان کننده و نازک لازم را ایجاد می کند تا مطمئن شوید با یکدیگر تماس ندارند. این از سایش قطعات موتور جلوگیری می کند و اصطکاک را کاهش می دهد تا آسیب گرمایی به حداقل برسد. روغن همچنین به تمیز نگه داشتن سطح موتور کمک می کند ، راه اندازی را آسان تر می کند و زنگ زدگی و خوردگی را محدود می کند.

برای تولید 2.5 کوارت (2.4 لیتر) روغن موتور تصفیه شده مجدد ، تقریباً به یک گالن (3.8 لیتر) روغن استفاده می شود و از پایه می توان برای تولید روان کننده های دیگر مانند مایع انتقال اتوماتیک یا مایع هیدرولیک نیز استفاده کرد. این بسیار کارآمدتر از تولید روغن موتور "بکر" است. آمار EPA نشان می دهد که تولید یک بشکه کامل (42 گالن / 159 لیتر) لازم است.

وسلی گفت ، برای بازیابی سهام پایه تصفیه شده مجدد فقط حدود یک سوم انرژی لازم است زیرا تولید همان مقدار سهام پایه از نفت خام انجام می شود. استفاده از انرژی کمتر به معنای تولید انتشار کربن کمتر است. و همین روغن می تواند بارها و بارها دوباره تصفیه شود.

روغن موتور دوباره تصفیه شده جریان اصلی

کوین فریک از API می گوید که روغن تصفیه شده دوباره در بازار مورد توجه قرار گرفته است.

وی گفت: "ما فروش روغن تصفیه شده جدید را ردیابی نمی کنیم اما می گویم که قطعاً مارک های بیشتری در اینترنت وارد می شوند که ادعا می کنند مقداری [درصد] روغن تصفیه شده مجدد دارند." "جالب است که برخی از این موارد اکنون چند سالی است که وجود دارند و برخی از بازاریابان ترجیح می دهند این ادعا را در مورد محتوای تصفیه شده جدید انجام ندهند."

از آنجا که مقررات ایالات متحده نیازی به بازاریابان نداشت که محصولات معادل بکر را به عنوان تصفیه مجدد برچسب گذاری کنند ، بازاریابان از ترس تمایلی مصرف کننده به استفاده از روغن "قدیمی" پخش نکردند که آنها محصولات بازیافتی را می فروشند. اما اکنون ، شرکت ها یک مزیت بازاریابی را تشخیص داده اند.

فریک گفت: "من می گویم که به دلیل افزایش آگاهی محیطی ، به نظر می رسد در نگرش نسبت به آن تغییراتی ایجاد شده است."

ناوگان های تجاری و دولت ایالات متحده اغلب تلاش می کنند از روغن موتور تصفیه شده مجدد استفاده کنند. به گفته وزارت بازیافت و بازیافت منابع (CalRecycle) ، کالیفرنیا یک برنامه گسترده روغن تصفیه شده گسترده دارد و آژانس های ایالتی هر ساله حدود 189،890 گالن (718،811 لیتر) روغن تصفیه شده مجدد استفاده می کنند.

ده ها میلیون بشکه چربی روان کننده از طریق موتورهای وسایل نقلیه در سراسر جهان سالانه - ایالات متحده آمریکا. تنها رانندگان سالانه حدود 1.3 میلیارد گالن روغن موتور کثیف تولید می کنند. مقدار زیادی از آن - آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده (EPA) تخمین می زند 200 میلیون گالن (757،082 لیتر) - هر ساله به طور غیرقانونی تخلیه می شود. برخی از آنها "بازیافت" می شوند ، اما دارای مزایای مشکوک زیست محیطی هستند. به طور معمول به عنوان یک منبع سوخت صنعتی نسبتاً کثیف سوخته می شود.

اما گزینه دیگری نیز وجود دارد: روغن موتور به عنوان یک منبع تجدید پذیر. می توان روغن موتور استفاده شده را دوباره تصفیه کرد و آن را به کیفیت "خوب و جدید" بازگرداند. سپس می توان آن را بارها و بارها و تقریباً به همان قیمت هر چهارم روغن موتور معمولی فروخت.

به گفته تحلیلگران Kline & Company ، یک شرکت تحقیقاتی در بازار مستقر در پارسی پانی ، نیوجرسی ، در اروپا ، حدود 50 درصد روغن موتور دوباره تصفیه می شود ، به لطف مقررات مربوط به سال 1975 که در سال 2008 اصلاح شد. در آمریکای شمالی ، فقط حدود 10 تا 15 درصد روغن موتور دوباره تصفیه می شود. اما این داستان به آرامی در حال تغییر است زیرا شرکت های آمریکایی شروع به دیدن بازار جدید روغن روان کننده "سبز" کرده اند.

روغن موتور قدیمی چه اتفاقی می افتد؟

 

  • ۰۰/۰۱/۰۵
  • ارسلان احدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی